YHDISTYKSEN JÄSENYYS

TULE MUKAAN TOIMINTAAMME JA LIITY MLL:N MARTTILAN YHDISTYKSEN JÄSENEKSI OHEISESTA LINKISTÄ!

Jäseneksi voi liittyä 15 vuotta täyttänyt henkilö.

Jäsenyys on maksuton kaikille alle 18-vuotiaille - liitä myös lapsesi jäseneksi!

Jäsenmaksu vuonna 2024 on 25 €.

Jäsenenä saat yhdistyksemme toiminnasta rahanarvoisia etuja mm. osallistumismaksujen puitteissa. Samalla olet oikeutettu sekä paikallisesti sovittuihin että valtakunnallisesti neuvoteltuihin etuihin.

Tutustu tästä valtakunnallisiin jäsenetuihin!

PDF-tiedostoMLL_jasenrekisterin_tietosuojaseloste.pdf (37 kB)
Tutustu oheisesta linkistä jäsenrekisterimme tietosuojaselosteeseen!
PDF-tiedostoMLL_kerhotoiminnan tietosuojaseloste.pdf (51 kB)
Tutustu oheisesta linkistä järjestämämme kerhotoiminnan tietosuojaselosteeseen!

Miksi paikallista toimintaa ja vaikuttamista tarvitaan?

Vain vaikuttamalla asioihin voidaan muuttaa ja kehittää lasten ja perheiden hyvinvointia ja ympäristöä. MLL on kanava, joiden kautta kaikki voivat olla mukana lapsia ja lapsiperheitä koskevassa päätöksenteossa. Kun samoja asioita arvostavat kansalaiset yhdistävät voimansa, saadaan enemmän tulosta aikaan.

MLL vaikuttaa lasten hyvinvointiin sekä paikallisella että valtakunnallisella tasolla. Paikallisella tasolla vaikuttaminen on kiinni yksilöstä, ryhmästä aktiivisia vapaaehtoisia, jotka haluavat olla mukana rakentamassa hyvää lapsuutta.

Aikuisen velvollisuus lasta kohtaan

YK:n Lapsen oikeuksien sopimus korostaa lapsen oikeutta hyvään ja onnelliseen lapsuuteen. Lapsella on oikeus saada aikuisen suojelua ja ohjausta. Lapsella on oikeus aikuisiin, jotka turvaavat lapsen hyvän ja terveen kehityksen sekä turvallisen ympäristön. Aikuisena voit vaikuttaa lapsen puolesta ja lapsen parhaaksi.

Vanhemmilla on ensisijainen vastuu, velvollisuus ja oikeus kasvattaa lapsiaan. Vanhemmat tarvitsevat, ja heillä on oikeus, saada vahvistusta vanhemmuuteensa. Lapsen ja nuoren kasvuun ja kehitykseen tarvitaan myös kaikkien aikuisten yhteistä vastuuta ja panostusta.